30 Jul 2016

FUNKY! BOX UNBOXING - JULY 16'

yup, you read that right!
another unboxing post. hehe





untuk kali ini hanah kongsikan pada awak semua what's in the funky! box for the month of july. kalau awak tak tahu apa itu funky! box, it's actually another subscription service from our beloved country, malaysia!  every month funky! box filled with unique goodies outsourced from artisan, crafters, stay-at-home mum and just everywhere around the world! funky team terdiri daripada empat orang wanita yang of course funky funky belaka. hiks. more about funky! box can read it here.

sebelum kita ke unboxing thing, izinkan hanah share my review about their service.
ini pertama kali hanah subscribe their box. been eyeing for their box quite some time tapi tak subscribe pon. but bila tahu je theme untuk bulan julai ini ialah : GOLD FOR BOLD, dengan sepantas kilat hanah subcribe! hahah (korang kan tahu, hanah kinda addict dengan barang-barang yang berwarna emas) 😁

i chose one-off subscription which cost me rm65 per box. ada juga pakej 3 bulan (rm185.25), 6 bulan (rm351) juga satu tahun (rm663) untuk awak pilih. bayar, sit back dan tunggu je abang posmen hantar funky!box depan rumah awak setiap bulan. :)

yang bestnya tentang funky! box ni kan awak tahu tak, my july box was sent by yesterday morning and surprisingly, box sampai ke tangan hanah pada petang semalam juga. bravo! emel dari funky! box mengatakan box hanah had been posted out beserta tracking number hanah terima pagi semalam. hanah check tracking number yang mereka provide, and it looks like mereka guna NINJA VAN untuk hantar all their boxes.

dan ini pertama kali hanah dengar courier service bernama ninja van. and my first thought was, dem, mesti akan delay dua tiga hari sebab biasanya courier yang tak pernah atau jarang hantar barang ke rumah hanah memang suka delay their delivery sebab entah-apa-yang-susah-sangatlah-nak-cari rumah-hanah ni. blergh. nak kata duduk pendalaman tak jugak. rumah betul betul tapi jalan utama. sigh.

BUT NO okayh, service ninja van ni tersangatlah tiptop (malah lagi tiptop dari poslaju. seriously!)! memanglah, posmen call tanya rumah dekat mana, tapi diorang call dalam 7.30pm pada hari yang sama funky! box posted out the box dan kira kira 10 minit kemudian, posmen ninja van pun sampai rumah. kudos! for ninja van. memang betul betul ninja lah korang! hehe.

jadi, tanpa berlengah hanah pun lakukanlah proses unboxing the box sebab terlampau excited! kihkih.


here's the box look alike.
besar juga tau box ni sebenarnya.


excited! excited! excited! 😂


this pamphlet tells you about The Artsy Craftsy (T.A.C) workshop and go email them if you want to get 10% off in their next workshop!



vendors untuk bulan ini!


the quote!
*the pic kinda shaky. sorry! 😁


don't forget to follow funky! box on social media.


*drumroll


TO DO LIST CLIPBOARD
retail : RM8.50

benda pertama  ialah this clipboard. my current clipboard quite big. but the one got from this funky! box memang perfect size. boleh sumbat dalam beg!


PASTEL MOPPET
📷 : @pastelmoppet
✉ : pastelmoppet@gmail.com

------------------------------------------------------


ROCKIN' CANVAS
retail : rm20

black + gold. memang perfect combination bukan? letak atas meja tulis, gantung dekat dinding, atau display je dekat rak pun masih nampak elegan. hehe

PASTEL MOPPET
✉ : pastelmoppet@gmail.com

---------------------------------------------------------


F! LETTER SET
retail : rm15 (set of 2)


item paling hanah suka dalam box bulan ni. sebab apa? cuz it got my name on it! haha. terharu pun ada. hiks. i'm in with this letter set. paper quality pun tip top. tebal.


H for HANAH, of course! okayh, this letter set memang sayang nak guna. hiks. 💕

FUNKY! BOX
✉ : hello@thefunkyfactory.com


DECOR PATCHES
retail : rm5 each

kalau waktu raya haritu kan trend orang pakai baju lekat dokoh, kali ini, kita jadi extra cute dengan letak patches dari bubbly bones pula. hehe. bila hanah received je patches ni, hanah terus usha instagram bubby bones and guess what, she's got ton of cute patches designs. ada yang letak dekat baju, seluar, bag, pouches, even yang kreatif lekat dekat langsir pun ada. 😍


easy peasy je rupanya nak lekat patches ni.


                                                                 
                                                                   BUBBLY BONES
                                                                 📷 : @bubblybones
📞 : +6016-4615577

------------------------------------------------


F! MEMO PADS
retail : rm5

stunning gold memo pads! 😍



FUNKY! BOX
✉ : hello@thefunkyfactory.com

--------------------------------------------------------


GOLD FEATHER PEN
retail : rm15

another  fave thing in the box. dekat pamphlet beritahu pen ni perfect untuk planner addict. and i was like, yeah, it's me! 😁 . pen ni bukan saja cantik, ia juga sangat best bila ditulis. smooth je. dakwat pun tak putus-putus. love! 


terasa macam masuk ke zaman harry potter je bila tulis gunakan pen ni.
lol 😂


PLANNER MALAYSIA
✉ : theqymplannerkit@gmail.com
📞 : +6016-4086977

-------------------------------------------------------------


RING
retail : rm25

jewelleries in the box! every box akan dapat jewelleries yang berbeza rasanya dari vendor. hanah dapat sebentuk cincin yang harganya rm25. menurut vendor, jewellery mereka datang dalam kuantiti yang terhad for every pieces. to protect its exclusivity katanya. hanah suka. hanah suka. 😉




cincin agak ketat bila hanah pakai. but syukur, masih tak perlukan sabun untuk keluarkan cincin dari jari. hahaha. siapa suruh jari gebu sangat! ngeh

btw, dalam gambar ni rasanya hanah pakai cincin ni terbalik. hahaha.

CATTERPILLAR CLOSETS
💻 : Catterpillarclosets (facebook)

---------------------------------------------------------


F! JAR STATIONARIES
retail : rm13.50 (set of 3)

stationaries in a jar. how cute is that!


dalam 3 jar yang comel ni ada klip kertas, dawai kokot atau kita biasa panggil 'ubat stepler' hihi.. dan juga bulldog clips. semuanya warna emas okayh. 😍


FUNKY! BOX
✉ : hello@thefunkyfactory.com



-----------------------------------------------


FLOWER HAIR CLIPS
retail : rm8

alahai comelnya klip rambut bunga ni. lagi comel kalau hanah pakai, kan?
hahahaha. 🙈 untuk makluman, awak boleh request custom design klip rambut pada vendor! visit their instagram untuk lebih info!

MISS MOPPET
📷 : @pastelmoppet
✉ : ms,moppet@yahoo.com

--------------------------------------------------------


COCONUT SCRUB
retail : rm12

skrub kelapa ni adalah hadiah misteri untuk bulan ini. selain skrub kelapa ni, vendor juga ada keluarkan produk seperti lip balm, skrub badan, losyen badan, sabun untuk baby dan macam macam lagilah! kesemuanya natural handmade tau. 

dan skrub kelapa ini memang 100% daripada kelapa. tanpa pengawet , lembut pada kulit dan ia mampu buang sel kulit mati secara instant. woohoo! tapi sayang, hanah ni seorang yang kurang senang dengan bau kelapa so i gave it to my mom. huhu.


ZELMINA 
📷 : @zelmina_nhs
✉ :info.zelmina@gmail.com

------------------------------------------------------


so total ada 10 item dalam box bulan julai funky! box. dan total kesemua barang dalam box kali ini ialah rm132 okayh! tapi hanah cuma perlu bayar rm65 sahaja untuk kesemua ni. jimat rm67! yasss! konklusinya, hanah memang impressed with this box dan rasa langsung tak menyesal subscribe. dan sekarang i can't wait for next month box. agak agak theme apa pula ya! 😉  

and for those yang belum subcribe funky! box, bolehlah terus ke website diorang untuk langgan. kalau nak beli  item  keluaran funky! box pun boleh juga. pergi je online store diorang. tons of funky! items dari theme yang lepas -lepas ada dalam website tu. 





💕💕💕💕💕💕💕


kalau berkenan dengan item dari vendor vendor yang awesome pula, lawat dan follow terus kesemua instagram diorang untuk lebih info. link hanah provide siap siap untuk awak lagi. sapot lokal okayh!


WOOT WOOT! 
khas untuk awak awak semua, jangan lupa gunakan coupon code "HELLOHANAH" untuk dapatkan 10% diskaun bila subscribe FUNKY! BOX ya. boleh juga gunakan kod untuk pembelian setiap items dijual online store FUNKY! BOX. kupon kod sah digunakan sehingga 30 september ini sahaja ya! use it now or never! ✿







girls, dont forget to be funky!
duu! 💋


No comments:

Post a Comment