9 Jun 2017

ALTHEA KOREA TOTAL BRIGHTENING BOX UNBOXING

sekarang ni kalau kita tengok  bermacam macam jenis produk untuk mecerahkan kulit ada dekat pasaran kan. local products, international brands, murah mahal semua ada. dan sekarang ni  macam jadi  satu trend pula bagi bebudak sekarang untuk ada kulit yang putih melepak.



so bagi adik adik diluar sana yang inginkan kulit yang cerah, entri ini sangat sesuai untuk korang baca. hiks. fyi, baru baru ini althea korea ada keluarkan satu lagi limited edition althea box iaitu TOTAL BRIGHTENING BOX yang mengandungi produk-produk khas untuk mencerahkan kulit.

ordered this box pada 28 may dan telah sampai kepada hanah dua hari yang lepas. lama juga hanah tak beli barang dari althea korea. kali terakhir hanah order pada bulan september tahun lepas. nak dijadikan cerita, hanah tak rasa bersalah sangat order another beauty products dari althea ni hahaha.

dalam TOTAL BRIGHTENING BOX ni ada tujuh full sized items kesemuanya. seratus peratus ORIGINAL daripada Korea.



quite excited bila tengok plastik pink althea ni ada cute beauty products pattern on it. last time hanah order dulu belum ada. comel kan?! πŸ˜


dan lebih excited bila, hanah dapat limited edition RAMADAN BOX althea! beberapa hari lepas hanah order baru althea announce ada limited edition box ni and i was like.. laaa~ kalau order lambat sikit mesti dapat box ni. tapi surprised bila sampai je hanah dapat juga box ini. wee~ thanks althea! 


hanah dapat dua mini ramadan box. and seriously, box ni cantik sangat! warna light green. 


😍😍😍


*tears of joy* haha.


so the first item dalam total brightening box ialah, mask sheet dari LEBATON. sekali sekala kulit muka juga perlu dimanjakan tau. dengan cara, tepeklah  mask sheet. bagi kulit muka tu cool down setelah seharian berjemur. 

LEBATON PEARL WHITENING ESSENCE MASK
price : RM3/sheet



hanah quite jakun bila tengok next item ni. first time tengok perkara pertama yang kepala ni fikir, "botox ke ni?! perlu inject dekat muka ke bila nak guna??  tak bahaya ke?" hahaha. actually, lepas disiasat.. gunanya sama je macam guna krim. hanah je jakun melampau lampau. πŸ˜…


one shot ample dari REAL SKIN ni sebenarnya ada banyak jenis tau. white jade ample untuk yang nak cerahkan kulit. cinderella ample untuk tegangkan kulit, egg contour ample untuk muka slim (macam menarik! πŸ˜‚πŸ˜‚), dan water light ample untuk dapatkan kulit yang moist dan gebu. 



REAL SKIN ONE SHOT AMPLE - WHITE JADE
price : RM36


inilah item yang paling menarik perhatian hanah dalam total brightening box. dah lama nak cuba toner ni tapi tak berkesempatan  nak beli plus that time hanah sedang gunakan toner lain. but since toner yang hanah gunakan sekarang dah habis, hanah rasakan inilah waktu yang sesuai untuk cuba toner dari chica y chico ni. fyi, i'm in love dengan brand ni sebab hanah ada cuba beberapa produk lain dari chica y chico dan kesemuanya hanah suka. hope this toner  pun tidak  akan menghampakan. 😁


CHICA Y CHICO SKIN TEXTURE TONER
price : RM64



seterusnya pula, wrinkle and whitening eye cream dari MILKY DRESS. hanah jaaaarang sangat gunakan eye cream, so that's why bila orang jumpa hanah dekat luar, mesti ingat mata ni baru  menangis macam  mati laki. hahaha. 

kedut kedut tu alhamdulillah la masih belum ada, tapi hanah mempunyai masalah dark circle. bila makeup pun muka tu masih nampak lemau je. huhu. really hope lah eye cream ni boleh bantu masalah dark circle ni. pehlisss~  nak raya ni oii. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚


MILKY DRESS WRINKLE AND WHITENING EYE CREAM
price : RM19



that moment bila engkau lebih tertarik dengan packaging daripada fungsi benda ni. huhu. seriously girls, cushion ni sangat sangat gorgeous. i don't know about its effectiveness in covering the flaws tapi yang hanah tahu, benda ni memang cantik. hahaha. dari kotak hingga ke cushion itself, gorgeous!


memang awak akan kata, alah berlambak lah cushion yang macam cermin ni dekat kedai, but kalau tengok in person.. cantik dia lain macam. silver glossy loookin' cushion. nampak exclusive sangat!


love! i got in 'apricot' shade. soon.. hanah share review tentang air fit cushion ni pada awak semua ya. btw, hanah tak tahulah item ni new arrivals dari apieu ke sebab cushion ni masih belum ada dalam website althea korea.


A'PIEU AIR FIT CUSHION
price : RM64 (bukan harga althea)



ini lagi satu item yang hanah tak jumpa dekat website althea korea (why altheaa whyy?) .. this cute little thing is actually a highlighter. dan bila rasa nak melaram lebih sikit dari biasa (haha! πŸ˜‚) highlighter is a must for me. suka sangat effect dia yang boleh buat muka ni nampak glowing berseri walaupun hakikatnya hampeh. kikiki. πŸ˜­




got in gold shade. cantik betul warna dia. can't wait to try this out. πŸ˜πŸ˜


THE SAEM SAEMMUL SINGLE HIGHLIGHTER 
price : RM22.70 (bukan harga althea)



dan item terakhir adalah, primer dari SKINFOOD! 


ini kali pertama hanah ada primer yang berwarna. pink pula tu! dan pertama kali juga hanah nak cuba primer yang dalam pact ni. face primer yang hanah ada semuanya dalam tiub. macam leceh pula kalau dalam pact ni kan? huhu. tapi belum cuba belum tahu kan?



SKINFOOD PORE FIT PURE SKIN PRIMER
price : RM57.90 (yes, lagi satu item tak ada dalam website althea)


so girls, itulah tujuh items yang anda dalam total brightening box althea korea. and after do the math, TOTAL SEBENAR tujuh item ni adalah RM266.60.. dan harga yang perlu hanah bayar untuk total  brighening box ni cuma RM120 sahaja. WOW! Jimat RM146.60 okayh! memang tak akan menyesal grab limited edition althea korea ni tau. 

bagi sesiapa yang nak grab total brightening box ni, segeralah ke website althea korea sekarang. for now box ni masih available. tapi tak tahulah esok lusa pula kan? klik link dibawah kalau awak nak ke page TOTAL BRIGHTENING BOX ni.






btw, ada free gift dari althea korea juga tau.. sekeping sampul raya dan voucher untuk next purchase. wee.  saranghae althea! ❤❤❤ πŸ˜

No comments:

Post a Comment